L'ova sò u principale pruduttu ecunomicu in l'allevamentu d'ova, è u livellu di pruduzzione d'ova affetta direttamente l'efficienza ecunomica di l'allevamentu d'ova, ma ci hè sempre una calata brusca di a pruduzzione d'ova durante u prucessu di ripruduzzione.
In generale, ci sò parechji fattori chì influenzanu u declinu ditassu di pruduzzione d'ovaOghje analizemu l'influenza di i fattori ambientali nantu à u calu di u ritmu di pruduzzione di l'ova. E galline ovaiole sò assai sensibili à i cambiamenti ambientali durante a pruduzzione di l'ova. A luce, a temperatura è a qualità di l'aria in u gallinariu influenzanu tutti u ritmu di pruduzzione di l'ova.
Luce
1. U tempu di luce pò esse aumentatu ma micca riduttu, ma u tempu u più longu ùn pò micca superà 17 ore / ghjornu, è l'intensità di a luce ùn pò micca esse ridutta.
2. Durante u periodu da 130 à 140 ghjorni, a luce pò esse allargata per ghjunghje à u periodu massimu di deposizione di l'ova di 210 ghjorni, è u tempu di luce pò esse aumentatu à 14 à 15 ore à ghjornu è mantenutu custante.
3. Quandu a rata di pruduzzione di l'ova cumencia à calà da u piccu, estende gradualmente a luce à 16 ore à ghjornu è mantene la costante finu à l'eliminazione.
4. U pollaio apertu adotta a luce naturale durante u ghjornu è a luce artificiale di notte, chì pò esse divisa in: notte sola, mattina sola, mattina è sera separatamente, ecc. Sceglite u metudu di supplementazione di luce secondu l'abitudini lucali di ripruduzzione.
5.Pollaio chjusupò esse una luce cumpletamente artificiale. Quandu si cuntrolla a luce, si deve fà attenzione à: u tempu di luce deve esse aumentatu gradualmente; u tempu di accensione è spegnimentu di a luce deve esse fissu ogni ghjornu è ùn deve esse cambiatu facilmente; a luce deve esse ridutta gradualmente o attenuata gradualmente quandu si accende è si spegne a luce per evità cambiamenti bruschi di luce chì ponu causà scossa à u gruppu.
Un aumentu o una diminuzione brusca di a temperatura pò ancu influenzà u ritmu di pruduzzione di l'ova. Per esempiu, s'ellu ci hè un tempu caldu è afosu cuntinuu in l'estate, si formerà un ambiente à alta temperatura in a casa; un periodu di fretu bruscu in l'invernu pruvucarà una diminuzione generale di a quantità di cibu cunsumata da i polli, è a capacità digestiva di i polli serà ridutta, è ancu a pruduzzione di l'ova diminuirà.
Temperatura è umidità in u pollaio
Misure preventive per i cambiamenti bruschi di temperatura è umidità in u pollaio.
1. quandu l'umidità in u gallinariu hè troppu bassa, l'aria hè secca, a polvera aumenta è i polli sò propensi à e malatie respiratorie. In questu mumentu, l'acqua pò esse spruzzata in terra per migliurà l'umidità in u gallinariu.
2. Quandu l'umidità in u gallinariu hè troppu alta, a coccidiosi hè alta, è l'assunzione di polli diminuisce, si deve fà una ventilazione intermittente è regulare per cambià a lettiera, aumentà a temperatura è aumentà a ventilazione, è impedisce chì l'acqua in l'acqua potabile trabocchi per riduce l'umidità in u gallinariu.
3. Aghjunghjite additivi nutrizionali à i polli à u mumentu ghjustu è in a quantità ghjusta per migliurà a so capacità di digestione è assorbimentu, in modu da aumentà a pruduzzione d'ova; se u gallinariu hè pocu ventilatu per un bellu pezzu, u forte odore d'ammoniaca inducerà ancu facilmente malatie respiratorie è purterà à una diminuzione di a pruduzzione d'ova. Soprattuttu in invernu, quandu a differenza di temperatura trà l'internu è l'esternu di u gallinariu hè grande è a ventilazione hè scarsa, i polli sò particularmente suscettibili à e malatie respiratorie croniche, chì à u so tornu influenzanu u ritmu di pruduzzione d'ova.
Qualità di l'aria in u pollaio
Pollaio mal ventilatu, misure preventive cù odore d'ammoniaca.
Metodi di ventilazione: gallinaio chjusuventilatori di scaricusò generalmente cumpletamente aperti in estate, mezze aperti in primavera è autunnu, 1/4 aperti in invernu, alternativamente; i pollai aperti devenu fà attenzione à a coordinazione di a ventilazione è di u calore in invernu.
Nota: u ventilatore di scaricu è u listessu latu di a finestra ùn ponu micca esse aperti à u listessu tempu, per ùn furmà un cortu circuitu di flussu d'aria chì affetterebbe l'effettu di a ventilazione.
Data di publicazione: 17 di marzu di u 2023