2. Umidità adatta
L'umidità hè l'abbreviazione di relativaumidità, chì si riferisce à a quantità d'acqua in l'aria, micca à l'umidità di a terra. L'umidità ùn hè micca solu ligata à a temperatura ma ancu à a ventilazione.
Quandu a velocità di ventilazione hè custante, se u terrenu hà abbastanza umidità, a temperatura aumenterà è l'umidità evaporerà, è l'umidità di l'aria aumenterà; se u terrenu ùn hà micca abbastanza umidità, a temperatura aumenterà è l'umidità di l'aria diminuirà.
Una temperatura alta ùn significa micca una umidità alta, è una temperatura bassa ùn significa micca una umidità bassa. Per esempiu: In e matine d'estate, ancu s'è a temperatura hè più bassa, a ghjente sente chì l'aria hè assai umida. Hè perchè quandu a temperatura cala di notte, si condensa in piccule gocce d'acqua nantu à a terra. Quandu u sole sorge è a temperatura aumenta gradualmente, ste piccule gocce d'acqua evaporanu gradualmente, aumentendu l'umidità di l'aria;
Tuttavia, quandu a temperatura hè alta à meziornu, l'umidità diminuisce, ciò chì hè duvutu à a mancanza d'umidità in terra.
Hè assai difficiule d'aumentà uumidità di u gallinacciudurante a cova in invernu. Per aumentà l'umidità, a temperatura deve esse aumentata per evaporà l'acqua in terra, ma l'evaporazione di l'acqua deve assorbe assai energia termica, è a temperatura in a casa diminuirà.
Solu cù un bonu equipamentu di riscaldamentu chì cunsuma assai energia si pò garantisce sia l'umidità sia a temperatura. Dunque, l'umidità è a temperatura sò un paru di cuntradizioni. In u casu chì l'umidità ùn pò micca ghjunghje à l'umidità ideale, a temperatura pò esse abbassata in modu apprupriatu per cumpensà. A temperatura hè troppu alta è l'umidità hè troppu bassa. Assicuratevi di fà attenzione à l'umidità durante e stagioni secche.
L'effettu di l'umidità nantu à i polli di carne è a suluzione: Ancu s'è i requisiti di umidità relativa di i polli ùn sò micca cusì stretti cum'è quelli di a temperatura, in casi estremi di alta è bassa umidità, questu causerà ancu un grande dannu à a crescita è u sviluppu nurmale di i polli, in particulare in i primi trè ghjorni di u periodu di cova, se l'umidità relativa di a casa hè troppu bassa (menu di 30%), perchè l'umidità relativa di l'incubatoio hè assai alta (75%), hè difficiule per i pulcini di adattassi, è spessu appare à l'abbeveratoio. U fenomenu di u "bagnu" si sparghje dentru. Questu hè duvutu à u fattu chì l'umidità relativa hè troppu bassa, accumpagnata da l'alta temperatura di a cova, l'umidità in a pelle di i pulcini hè evaporata rapidamente à secchezza, è l'umidità in u corpu hè dissipata assai cù a respirazione, chì prestu serà disidratatu.
Per rifornisce l'acqua di u corpu, hè necessariu beie più acqua è perforà in lochi umidi.
Stu fenomenu di "bagnu" indica chì l'umidità relativa hè troppu bassa, ciò chì hè assai periculosu. Ligeramente, certi polli saranu schiacciati, affucati o spremuti à morte per via di l'afferramentu di l'acqua. Pisu pò causà diarrea, indigestione è ancu disidratazione.
Sè l'umidità relativa ùn hè micca abbastanza per una settimana cuntinua, a pelle di e gambe è di i diti serà rugosa, secca, opaca, debule, è u vitellu serà pocu assorbitu, o si verificarà diarrea per via di un cunsumu eccessivu d'alcol, è u tassu di mortalità aumenterà significativamente.
Sti pulcini morti tendenu à esse assai più chjuchi cà i polli nurmali, cù pedi secchi è scricchiolati è l'anu appiccicaticciu.
U megliu modu per aumentà uumidità di u gallinacciuhè di utilizà un riscaldatore d'aria umidificata o una caldaia à vapore. Spruzzà acqua calda cù gas spray hè un megliu metudu d'emergenza.
Tuttavia, quandu si cova durante a stagione di e piogge in autunnu, l'umidità deve esse cuntrullata currettamente. Sè l'umidità hè troppu alta, e piume di i pulcini ùn cresceranu micca bè, saranu disordinate, averanu pocu appetitu, è i batteri è i parassiti si multiplicheranu facilmente è causeranu malatie. Sè l'umidità hè troppu alta per via di a stagione di e piogge in autunnu o di una scarsa ventilazione à a fine di u periodu di ripruduzzione, i batteri si multiplicheranu, risultendu in una scarsa qualità di l'aria interna è malatie infettive cum'è a coccidiosi.
Metodi per riduce l'umidità: unu hè di cuntrullà l'umidità in terra, è l'altru hè di aumentà a ventilazione sottu a cundizione di l'insulazione termica.
Quandu a temperatura hè custante, a ventilazione è l'umidità sò ancu una coppia di relazioni cuntradittorie: una grande quantità di ventilazione riduce l'umidità; una piccula quantità di ventilazione aumenta l'umidità. In conclusione, l'umidità hè particularmente impurtante durante a prima settimana di cova è hà un grande impattu nantu à u pullastru. Ùn hè micca un indicatore opzionale, ma un indicatore fissu chì ùn pò micca esse predefinitu.
Data di publicazione: 17 di ghjugnu 2022