1. Fighjate a perspettiva mentale di u pollame.
A perspettiva mentale hè u primu criteriu per fighjà a situazione generale di una persona, è hè listessu per u pollame. Per u pollame allevatu à l'aria aperta, l'acelli devenu esse riforniti ogni mattina. Quandu l'acelli sani si liberanu da e catene, si precipiteranu fora è voleranu via, mentre chì quelli chì sò malati saranu stanchi è ùn lasceranu micca u locu.pollaio.
2. Verificate s'è e feci sò nurmali.
Fighjà i escrementi hè equivalente à fighjà u sistema digestivu di u pollame. Cum'è si dice, allevà u pollame hè allevà l'intestini è u stomacu, è a qualità di l'intestini è di u stomacu pò esse vista da i escrementi. I escrementi nurmali sò in forma di strisce o mucchi, è i escrementi sò troppu fini o troppu secchi per esse anormali, ciò chì deve esse cunsideratu da l'alimentu stessu o da u stomacu di u pollame.
3. Fighjate l'ingestione di alimenti di u pollame.
Un ligeru aumentu di l'assunzione di alimenti cutidiani hè un fenomenu nurmale. À u cuntrariu, s'ellu ùn aumenta micca ma diminuisce, hè necessariu cunsiderà s'ellu hè malatu.
4. Ascolta a respirazione di u pollame.
Quandu u pollame nurmale si riposa, hè assai tranquillu è ùn ci sò altri soni. I sintomi respiratori ponu esse presenti se l'acellu hà tosse, mancanza di fiatu è russamentu, chì indicanu tutti una malatia imminente.
5. Ascolta u sonu di u pollame chì si nutrisce.
Quandu si dà da manghjà à u pollame nurmale, si sente solu u sonu di u beccu di u pollame chì becca. S'ellu ci sò soni inusuali, cum'è nisun beccamentu dopu avè manghjatu, pò significà chì l'acelli manghjanu menu.
6. Senti l'odore di u pollame.
Puzza. Si riferisce à u pollame chì perde di novu, puzzolente, scarsa ventilazione dopu avè ammollatu u letame di pollame, è l'odore ferma in u pollame in casa.
7. Gustu acidulu.
U pollame soffre di diarrea diffusa cù escrementi di pollame acidi. Inoltre, l'alimentu in a mangiatoia s'hè deterioratu per via di perdite di capezzoli, chì rende ancu upollaioanu un forte odore acidu.
8. Odore d'ammoniaca.
In ugallinaghju, u dipartimentu di pulizia di u letame deve esse puntuale, è u letame di gallina pruducerà odore d'ammoniaca dopu a fermentazione, è a ventilazione ùn hè micca liscia.
9. Dolcezza.
U letame di pollame casca nantu à u caminu di a stufa. Dopu chì u letame di pollame evapora pianu pianu, a macchina per beie spruzza acqua. Quandu l'acqua vene in cuntattu cù u letame di pollame, hà un odore dolce di biscotti cotti.
10. Odore di suffucazione.
A causa di a scarsa ventilazione in u gallinacciu, a polvera in u gallinacciu penetra in u gallinacciu, producendu un odore di soffocamentu.
Data di publicazione: 31 di marzu di u 2023