Ch'ellu si tratti di allevamentu di polli in cattività o in libertà, ci deve esse ungallinaiuper chì i polli possinu campà o ripusà di notte.
Tuttavia, u gallinaiu hè generalmente chjusu o semi-chjusu, è l'odore in u gallinaiu ùn hè micca assai bonu, dunque deve esse ventilatu in ogni mumentu.
U gasu tossicu pruduttu da certi escrementi ùn hè micca bonu s'ellu hè statu in casa.
Dunque, ci vole à fà attenzione à u prublema di ventilazione in tutte e stagioni. Dopu, amparate cumu ventilà inseme.
metudu di ventilazione
A ventilazione meccanica hè divisa in ventilazione à pressione pusitiva è ventilazione à pressione negativa.
U ventilatore di scaricu à pressione negativa hè adupratu per scaricà furzatamente l'aria inquinata;
A pressione pusitiva hè di utilizà un ventilatore per furzà l'aria fora, è u vulume d'aria hè più chjucu chè l'entrata d'aria;
Ventilazione naturale, finestre aperte per aduprà u ventu naturale è l'aria interna per furmà aria calda à pressione. Adattu per apertugallinaiu, ma per eliminà i gasi tossichi, aduprate ventilatori assiali;
A ventilazione mista hè divisa in direzzioni longitudinali, cù un ventilatore di scaricu installatu à una estremità di u muru à timpano è una presa d'aria à l'altra parte.
A direzzione urizzuntale hè chì u ventilatore è l'entrata d'aria sò situati nantu à i dui muri opposti di u gallinacciu.
Ventilazione di primavera è d'autunnu
In queste duie stagioni, a temperatura cambia assai, da alta à bassa, dunque a ventilazione pò esse effettuata durante u ghjornu quandu a temperatura hè alta.
Basta chì a temperatura ùn cala micca à tal puntu chì i polli ùn si possinu adattà, a ventilazione pò esse rinfurzata u più pussibule.
Principalmente scambiu d'aria, gas di scaricu, umidità, polvere. Quandu a temperatura cala di notte, a ventilazione verticale ùn pò esse aduprata, è hè necessaria a ventilazione laterale.
Aduprate u metudu di ventilazione mista generale in primavera è in autunnu.
Ventilazione estiva
A ventilazione in estate hà l'effettu di riduce u calore. Più alta hè a velocità di u ventu, più freschi si sentenu i polli, dunque a ventilazione pò esse rinfurzata in estate.
Aduprate a ventilazione longitudinale è stallate tende umide, chì sò adatte per chjude upollaiU vulume di ventilazione deve esse calculatu apposta, è u vulume di ventilazione u più adattatu hè determinatu secondu a zona è u spaziu di u gallinacciu. Ventilazione naturale, pudete apre più lucernari.
Ventilazione invernale
Per mantene u calore in l'invernu, tutta l'aria di scaricu deve esse spenta, è a ventilazione minima di u gallinacciu deve esse cuntrullata per tempu. Quandu si usa bè, fate attenzione chì l'aria condizionata esterna ùn pò esse soffiata direttamente à i polli. Nutate bè chì a ventilazione deve esse differenziata secondu a taglia di i polli.
Una ventilazione regulare hè necessaria, è u tempu di ventilazione hè fissatu, generalmente micca più di una volta ogni cinque minuti. Se a temperatura fluttua troppu, fermate a ventilazione.
Data di publicazione: 08 lugliu 2022